Kozmetikák és szépségszalonok piaca
Érintett kozmetikai termékek fajtái
Kozmetikumok
A szépséggel kapcsolatos termékekre megnövekedett számú érdeklődés felkeltette a fogyasztók tudatosságát a hagyományos testápolási termékekben használt mérgező vegyi anyagokkal kapcsolatban, megnyitva az utat a természetes kozmetikumok és a szépségszalonok piaca előtt.
(Itt a kozmetikumok alatt az általános megjelenés javítására vagy a személyes higiéniára szolgáló termékeket értjük.)
Természetes kozmetikumok
A természetes testápolási és kozmetikai termékek teljes egészében növényi összetevőkből készülnek és nem tartalmaznak potenciálisan káros vegyi anyagokat, például parabéneket, ftalátokat, alumíniumsókat vagy petrolkémiai anyagokat. A természetes testápolási termékek piacának növekedését a növekvő szépségtudatosság és egészségtudatosság fűti. Ezen túlmenően az iparág szereplői sok erőfeszítést tettek különféle termékek bevezetésére, ami hozzájárult a piaci növekedés kiegészítéséhez.
Kozmetikai és szépségipari piac
Piaci növekedések
A globális számok alapján várhatóan átlagosan évente 5% körüli növekedést vetíthető előre 2030-ig.
A globális kozmetikák és szépségszalonok piaca 2030-ra meghaladja a 250 milliárd USD-t (a 2020-as 150 milliárd USD-hez képest). Ezt a növekedést a különböző ágazatokban növekvő egyesülések és felvásárlások okozzák, amelyek világszerte keresletet fognak teremteni a kozmetikák és szépségszalonok – és ezek termékei, szolgáltatásai iránt. Az online áruházak növekedése a csúcskategóriás termékek értékesítése is ösztönzi ezt: az e-kereskedelem lehetővé teszi a távoli helyeken előállított áruk egyszerű megvásárlását. Ez pedig nagymértékben hozzájárult a kozmetikák és szépségszalonok globális iparágának fejlődéséhez.
Globális kozmetikai termékek és szolgáltatások piaca
Várhatóan a kozmetikák szegmense a legmagasabb mértékben fog nőni 2020-2030 között.
2020-ban a kozmetikai szegmens birtokolta a legnagyobb piaci részesedést. A kozmetikák például különféle kényelmi szolgáltatásokkal, terápiákkal és létesítményekkel, valamint relaxációs kezelésekkel szolgálnak a nap folyamán. A kozmetikák szépséggel kapcsolatos tevékenységet és akár gyógykezeléseket, valamint egyéb szolgáltatásokat kínálnak, beleértve a jól felszerelt spa-kat, relaxációs társalgókat vagy bárokat, valamint olyan szépségszalonokat, amelyek körömápolást, fodrászatot és egyéb szépségápolási szolgáltatásokat nyújtanak.
A szépségszalonok közül valószínűleg az arc- és bőrápoló szalonok szegmense fog nőni 2030-ig.
Általánosságban ez a szegmens szépségszalononként fel van osztva fodrászszalonra, gyantázószalonra, körömszalonra, szoláriumra, arc- és bőrápoló szalonra és teljes körű szolgáltatást nyújtó szépségszalonra.
A komplex kezelések iránti növekvő kereslet a lakosság körében, különösen a tinédzserek és az idősek körében, és ez az arcápolás és a bőrápoló szalonok globális fejlődésének hajtóereje. Ezenkívül a fogyasztók elfoglalt életmódja és a személyes gondoskodás iránti nagy igény várhatóan elősegíti a kozmetikák és szépségszalonok iparágának növekedését.
Piaci dinamika
Növekvő fogyasztói kereslet és a szépségszalonok számos előnye.
A kozmetikák és szépségszalonok iránti növekvő kereslet számos végfelhasználói iparágból a kulcsfontosságú tényező, amely hozzájárul a piac növekedéséhez. A wellness-turizmus térnyerése, az ezredfordulós évek megnövekedett kereslete, a növekvő időskori népesség, a hektikus életmód a nagyvárosi területeken, valamint a stresszoldást segítő wellness- és szépségápolási termékekre fordított fogyasztói költések növekedése, valamint a kreatív marketingstratégiák a fő hajtóerők ezen a területen. Ezen túlmenően a vásárlók személyes gondoskodással kapcsolatos megítélésének megváltozása, valamint az egészséges megjelenés és az egészség iránti vágy előremozdítja a kozmetika- és szépségszalonok iparágát. Továbbá segítséget nyújtanak egészségügyi problémák kezelésében, a szervezet méregtelenítésében, fogyásban, az immunrendszer erősítésében. A kozmetikák és szépségszalonok iránti növekvő kereslet a tinédzserek körében világszerte, várhatóan jelentős lehetőségeket fog teremteni ebben az iparágban.
A fogyasztói preferenciák és a személyes jólét megváltoztatása.
A fogyasztók megváltozott hozzáállása a személyes gondoskodáshoz, valamint az általános jólét fokozására irányuló állandó vágy a gyógykozmetika- és szépségszalon-ipar javát szolgálja. A wellness-megoldások iránti kereslet megnőtt, ahogyan a fogyasztókban megnőtt a személyes megjelenésük és jó közérzetük javítására irányuló vágy. A kozmetikai központok és szépségszalonok folyamatosan dolgoznak kínálatuk fejlesztésén, az ügyfelek változó ízlésére koncentrálva, hogy kielégítsék az egyedi gyógy- és szépségápolási szolgáltatások iránti növekvő keresletet. A kozmetikák és szépségszalonok iránti kereslet az előrejelzési időszakban várhatóan növekedni fog, az egészséges életmód iránti növekvő vágynak köszönhetően.
A globális kozmetika- és szépségszalon-ipart azonban hátráltatja a képzett terápiás szakemberek magas költségei és a fejlődő országokban tapasztalható gyenge penetráció.
Kozmetikák és szépségszalonok régiói
A regionális elemzés alapján öt fő régióra szegmentálódik a szépségszalonok piaca. Ide tartozik Észak-Amerika, Latin-Amerika, Európa, Ázsia-csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet és Afrika. Az észak-amerikai globális kozmetikák és szépségszalonok 2020-ban a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkeztek a bevételek tekintetében. A piac bővülésének oka lehet a vásárlók növekvő aggodalma a személyes megjelenéssel és a változó életmóddal kapcsolatban. Ezenkívül a szépségszalonokkal és kozmetikákkal kapcsolatos vásárlói ismeretek megváltozása a kozmetikák és szépségszalonok iparágának növekedéséhez vezetett. A kozmetikák és szépségszalonok globális piacát várhatóan a nemzetközi szabványok, valamint innovatív technikák és terápiák bevezetése hajtja majd a képzési programok finomítására, hogy megfeleljenek a növekvő fogyasztói igényeknek.
Várhatóan a globális kozmetikai piac régiónként tovább fog szegmentálódni:
· Észak-Amerikai piac: Egyesült Államok és Kanada
· Latin-Amerikai piac: Mexikó, Argentína, Brazília és Latin-Amerika többi része
· Az európai piac: Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Belgium, Magyarország, Luxemburg, Hollandia, Lengyelország, Észak-amerikai országok, Oroszország, Törökország és Európa többi része
· Ázsia-csendes-óceáni piac: India, Kína, Dél-Korea, Japán, Malajzia, Indonézia, Új-Zéland, Ausztrália és az APAC többi része
· Közel-Kelet és Afrika piac: Észak-Afrika, Izrael, ÖET, Dél-Afrika és MENA többi része